Død og begravelse

Billede af Annie Spratt

Begravelse /bisættelse

Aftales med sognepræst Lars Vangslev på lcv@km.dk eller tlf. 40 60 80 97.

Hvis du er pårørende til en afdød og skal tage stilling til, om afdøde skal begraves eller brændes (kremeres)

og bisættes, skal du gøre dette ved at udfylde en anmodning om begravelse eller ligbrænding på www.borger.dk

Hvis du i stedet ønsker, at en bedemand skal foretage dette, kan du udfylde og udlevere en fuldmagt til bedemanden. Fuldmagten findes www.borger.dk under Dødsfald og begravelse, men kan også fås hos bedemanden. Bedemanden hjælper dig gerne!

Du kan læse mere om forholdene omkring begravelse og bisættelse på www.borger.dk under Dødsfald og begravelse. Du eller bedemanden tager kontakt til sognepræsten ved den kirke, hvor handlingen ønskes, og aftaler dag og tidspunkt. Du vil også have en samtale med sognepræsten forud for handlingen.

NB: Der må IKKE angives fulde CPR på afdøde eller andre ved henvendelse til kirkekontoret digitalt /via mail, kun fødselsdato.