ostedkirke_kirkegaard_blomster.jpg
ostedkirke_kirkegaard_vinter2.jpg

Kirkegården ved Osted Kirke

Grandækning ændres til granpyntning

Som nogle sikkert allerede har bemærket, sker der i denne tid ændringer på Osted kirkegård med hensyn til den traditionelle grandækning, som i mange år har fundet sted op til 1. søndag i Advent. Ændringer i arbejdsmiljøreglerne betyder, at graverne højst må ligge på knæ to timer dagligt. Derfor har vi måttet gå nye veje, når der skal lægges gran på de mange hundreder gravsteder på kirkegården.

I stedet for at ligge ude på de enkelte gravsteder i mange timer hver dag sker forarbejdet med gran- dekorationerne i kirkens kapel. Her kan vi stå i den rigtige arbejdshøjde og i ly af vind og vejr, så vores ryg og knæ ikke udsættes for så meget slid. Dekorationerne lægges på metalslidsker og plader, hvorefter de forsigtigt skubbes ud på gravstederne. Hvor grannet tidligere i princippet har dækket hele gravstedet, bliver der nu i højere grad tale om en granpyntning. Der sker ikke nogen ændringer i prisen.

Vi håber, at gravstedsejerne på Osted kirkegård er tilfredse med den nye måde at lægge gran på.

Vi er altid modtagelige for kommentarer og forslag.

Vi er til for jer.

Graverne på Osted kirkegård

Graver Janni Hansen
Byvejen 30B, Osted, 4320 Lejre
Tlf. 46 49 78 08 / 40 46 79 08
Mail: ostedkirkegaard@mail.dk

Kontor-/ træffetid: onsdag kl. 10-12
Mandag fri. Træffes bedst på telefon

tirsdag til fredag kl. 11-12.

CVR nr. 21 70 80 11
Sognekode: 7171